گجت نیوز

معرفی بهترین گجت ها و برنامه های روز دنیا

گجت نیوز

معرفی بهترین گجت ها و برنامه های روز دنیا

چقدر با اینترنت اکسپلورر اشنا هستید؟

اینترنت اکسپلورر که به نام IE نیز شناخته می شود یکی از اولین مرورگر هایی است که ساخته شده است، این مرورگر همیشه و به صورت پیش فرض بر روی تمامی ویندوز های نصب شده و اماده به استفاده است و شما باید از این مرورگر استفاده کنید. با رشد تکنولوژی و ساخت برنامه های بهتر، این مرورگر تقریبا از میان مرورگر های مورد استفاده کاربران خارج شد و مرورگر های دیگری مانند گوگل کروم و یا مازیلا فایر فاکس جای این مرورگر را گرفتند , و علت این موضوع هم عقب مانده بودن موتور جستجو این مرورگر و همچنین سرعت بسیار و پایین ان بود اما با وارد شدن نسخه های جدید IE، این برنامه سعی کرده است نقص های گذشته خودش را جبران کند اما برای انجام این کار و تغییر ذهنیت کاربران باید مسیر زیادی را طی کند.

2 – بعضیاز سایت های عکس های دیجیتالی دارای تصاویری با وضوح و کیفیت بالا هستند، ولی اگرعکس در پنجره مرورگر جا نشود تولید دردسر می کند. در صورت مواجهه باتصویری که بهعلت بزرگ بودن آن نتوانستید تمام عکس را یکجا در صفحه مشاهده کنید، به جای این کهصفحه را به بالا یا پایین (یا به چپ و راست) اسکرول کنید،کمی صبر کیند تا 6IE اندازه آن را برای شما تنظیم کند. اگر ترجیح می دهید عکس را در اندازه واقعی خودببینید، ماوس را به گوشه پائین در سمت راست برده و روی دکمه مربوطه کلیک کنید.

▪ بعضی کوکی ها مفید هستند . مثلاً سایتهای فروشگاهی از جمله Amazon.com به کمک این کوکی ها از خریدهای شما مطلع شده و محصولات جدید را به شما پیشنهاد می دهند، یا سایت Microsoft Support با استفاده از آنها اطلاعات کاملی از جستجوهای اخیر شما به دست می آورد. این کوکی ها به کوکی های «شخص اول» موسومند. کوکی های طرف سوم از وب سایتی متفاوت (طرف سوم) پدید می آیند که معمولاً جنبه تبلیغاتی دارند (مثل Double Click یا AOL) . این شبکه های تبلیغاتی برای بسیاری از سایت های وب تبلیغات می کنند، پس می توانند بفهمند که شما به کدام یک از این سایت ها سر زده اید. اگر دوست ندارید چنین اطلاعاتی درباره شما در جایی نگهداری شود، IE۶ می تواند کوکی های تمام شرکت های طرف سوم، یا شرکت هایی که تعهدی در رعایت حفظ اطلاعات خصوصی شما نمی دهند را مسدود کند.

امروزه با ایجاد قابلیت های مختلف در سایر مرورگر ها، استفاده از Internet Explorer کاهش یافته است اما هنوز هم برخی از سایت ها در ایران با این مرورگر باز می شوند. از جمله مهم ترین سایت هایی که تنها با این مرورگر باز می شوند سایت های دانشگاهی از جمله مجموعه دانشگاه های پیام نور است که دانشجویان برای ورود به صفحات پروفایل خود از این مرورگر استفاده می کنند.

7. بعضی کوکی ها مفید هستند؛ مثلاً سایت های فروشگاهی از جملهAmazon.com ، به کمک این کوکی ها، از خریدهای شما مطلع شده، محصولات جدید را به شما پیشنهاد می دهند و یا سایت Microsoft Support، با استفاده از آنها، اطلاعات کاملی از جست وجوهای اخیر شما به دست می آورد. این کوکی ها به کوکی های «شخص اول» موسومند. کوکی های طرف سوم، از وب سایتی متفاوت پدید می آیند که معمولاً جنبه تبلیغاتی دارند (مثل Double Click یاAOL ). این شبکه های تبلیغاتی، برای بسیاری از سایت های وب، تبلیغات می کنند؛ پس می توانند بفهمند که شما به کدام یک از این سایت ها سر زده اید. اگر دوست ندارید چنین اطلاعاتی درباره شما در جایی نگهداری شود، IE6 می تواند کوکی های تمام شرکت های طرف سوم یا شرکت هایی را که تعهدی در رعایت حفظ اطلاعات خصوصی شما نمی دهند، مسدود کند.

15 – اگر سایتی هیچ حرفی از خط مشی خود در حریم خصوصی بازدیدکنندگان نزده یا خط مشی آنباتنظیمات و اولویت بندی شما مطابقت نداشته باشد، آی****** کوچکی به شکل یک چشمباعلامت ایست در خط وضعیت (پائین پنجره) ظاهر می شود که با کلیک مضاعف روی آن،گزارشی تحت عنوان Privacy Report به نمایش در می آید که ضمن نشان دادن تمام محتویاتآن صفحه، لیستی از کوکیهای ارسالی از طرف آن سایت و پذیرش یا عدم پذیرش آنها از طرفشما نمایش داده می شود. اگر چنین آی******ی را ندیدید، از منوی View گزینه Privacy Report را انتخاب کنید.

▪ اگر می خواهید برای سایت های Favorite خود استثناء قائل شوید، از طریق منوی Tools کادر محاوره Internt Options را باز کرده و به صفحه Privacy بروید. سپس روی دکمه Web Sites و پس از آن Edit کلیک کنید. در این حالت، URL هایی را وارد کنید که می خواهید کوکی ها از آنها«همیشه» قبول یا رد شوند.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد