گجت نیوز

معرفی بهترین گجت ها و برنامه های روز دنیا

گجت نیوز

معرفی بهترین گجت ها و برنامه های روز دنیا

انواع کامپیوتر ها

کامپیوتر الان نزدیک به ۲۵ سال می باشد که به یک چیز همگانی تبدیل شده است و تقریبا همه با ان اشنایی دارند و به طور مستقیم بر روی زندگی مردم تاثیر گذاشته است. کامپیوتر ها از زمانی که وارد زندگی بشر شده اند، انواع مختلفی از ان ها را ما شاهد هستیم که این انواع مختلف در حال حاضر روز به روز رو به افزایش هستند. هر کدام از این کامپیوتر ها برای موارد خاصی استفاده می شوند مثلا ممکن است برای کار های مهندسی و یا نجوم استفاده شوند و یا شاید هم در کار های پزشکی برای پیدا کردن درمانی برای کورو نا ویروس.

کامپیوتری که برای سرویس دهی به کامپیوترهای دیگر تحت شبکه سراسری وب طراحی و ساخته می شود . کامپیوتری با حجم بسیار زیاد حافظه ، پردازنده های قوی و پر سرعت و قطعاتی با بهترین کیفیت . این کامپیوتر باید به طور شبانه روزی روشن و به اینترنت متصل باشد تا سایتهایی که روی فضای مجازی آن قرار دارند دچار مشکل نشوند  . طراحی و نگهداری سرور کار ساده ای نیست و به همین دلیل افراد عادی نمی توانند برای خود یک سرور داشته باشند اما می توانند یک سرور را به صورت ماهیانه یا سالیانه از شرکتهای معتبر در این زمینه اجاره کنند . اجاره سرور ارزان نیست .

کامپیوترهای شبکه ( سرورهای شبکه ) کامپیوترهایی هستند که یک شبکه کامپیوتری را مدیریت ، پشتیبانی و از نظر امنیتی محافظت می کنند . کاربران شبکه می توانند از منابع ( شامل داده ها ، نرم افزارها و سخت افزارها ی ) موجود در سرور شبکه استفاده کنند . در گذشته این کاربران تنها از پایانه های گنگ استفاده می کردند ، پایانه های گنگ وسایلی ( شامل تنها یک صفحه نمایش و یک صفحه کلید ) بودند که به سادگی ورودی را از کاربر پذیرفته و نتایج را نمایش می دادند . در این حالت ، تمام عملیات پردازش و نگهداری داده ها توسط کامپیوتر سرور انجام می شود .

در گدشته نه چندان دور Mainframe‌ها رایانه‌های حجیمی بودند. تعداد زیادی ترمینال (صفحه کلید و صفحه نمایش) می‌توانست به صورت همزمان به یک Mainframe وصل شود. Mainframe  در واقع پردازنده و حافظه همه آن ترمینال‌ها بود. ابن کامپیوترها برای محاسبات بسیار پیچیده و سنگین طراحی شده‌اند و در مؤسساتی بکار گرفته می‌شوند که حجم اطلاعاتی که در آن‌ها پردازش می‌شود بسیار زیاد است. مثلا مؤسساتی که باید اطلاعات مربوط به آب، برق و تلفن شهروندان یک شهر را پردازش کند و یا مراکز تجاری س- دولتی و دانشگاهی. حجم این کامپیوترها زیاد بوده و قسمت‌های تشکیل دهنده آن‌ها مجزا از هم بوده. کاربران این کامپیوترها معمولا از طریق شبکه به آن دسترسی دارند و به صورت مشترک از امکانات آن بهره می‌برند.

می دانیم که دانشمندان عصر حاضر را " عصر ارتباطات و اطلاعات" نامیدند و در این دوره جهان آنقدر کوچک به نظر می رسد که به آن دهکده جهانی می گویند. در دهکده جهانی بشر مرزهای مکانی و زمانی را از بین برده و گسترش اطلاعات در سطح جهان بصورت لحظه ای انجام می گیرد. بنابراین برای اینکه ما هم از حرکت رو به جلو بشر در فناوری اطلاعات عقب نمانیم، بایستی از هم اکنون اطلاعات خویش را افزایش دهیم.

در گذشته نه چندان دور ،Mainframe ها رایانه های بسیار حجیمی بودند.این کامپیوتر ها دارای تعداد زیادی ترمینال (صفحه کلید و مانیتور) بودند که به طور همزمان به Mainframe وصل می شدند.  Mainframe در واقع پردازنده و حافظه همه ترمینال ها محسوب می شد .  Mainframe های امروزی که معمولا Enterprise serve نامیده می شوند به ترمینال ها وصل نمی شوند،اندازه آن ها کوچک شده و نقش یک سرور (server) را بازی می کند. سرور در محیط شبکه ، به کامپیوتری اطلاق می شود که به دیگر کامپیوتر ها سرویس می دهد. Mainframe ها اغلب در شرکت های بزرگ تجاری،بانک ها ادارات و دانشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد