گجت نیوز

معرفی بهترین گجت ها و برنامه های روز دنیا

گجت نیوز

معرفی بهترین گجت ها و برنامه های روز دنیا

زبان برنامه نویسی برنامه های اندرود چیست؟

یکی از متخصصین که در زمینه برنامه نویسی روز به روز وجودشون بیشتر نیاز می شود متخصصان اندروید می باشند. برنامه این که شما هم به جمع این برنامه نویسان اضافه شوید پیشنهاد می کنیم متن پایین را دنبال کنید. این متخصصین با یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید سعی توانایی طرایحی اپلیکیشن های اندروید را دارند و البته در قبال این طراحی اپلیکیشن درامد قابل توجهی نیز در سراسر دنیا بدست می اورند.
شاید شما هم تصمیم خود را گرفته اید که اولین گام خود را برای ورود به این بازار بزرگ بردارید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید! همچنین سوال‌های زیادی در ذهنتان شکل گرفته است و به دنبال پاسخی مناسب برای آن‌ها هستید. سوالاتی از جمله برنامه نویسی اندروید چیست، بازار کار اندروید در ایران چگونه است ، پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید چیست و... . پس اگر دوست دارید پاسخ سوالات خود را از زبان سعید شاهینی برنامه نویس ارشد اندروید دیجی کالا بشنوید، ویدئو بالا را از دست ندهید.
در این مقاله می خوام ابتدا بگم زبان برنامه نویسی اندروید چیست، زبان اصلی برای برنامه نویسی اندروید کدام زبان می باشد و در آخر بهترین زبان برنامه نویسی اندروید رو معرفی کنیم تا شما با خیال راحت بتوانید یکی رو انتخاب کنید. قبلا هم در فایل های صوتی که در شبکه های اجتماعی منتشر کردم در این باره صبحت کردیم که زیاد درگیر سوالات و حاشیه ها نشید و سریع عمل کنید. اگر می خواهید اقدام به انتخاب زبان برنامه نویسی اندروید کنید یکی از زبان های خوب رو انتخاب کنید و سریع شروع به آموزش دیدن نمایید. در مسیر خودتون خیلی چیزها رو یاد می گیرید پس نگران نباشید.

Kotlin یک زبان برنامه‌نویسی است که برای اجرا در ماشین مجازی Java طراحی شده است. این یعنی برنامه‌های Kotlin بر روی Bytecodeهای Java سوار هستند و به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا بر روی هر ماشینی که Java runtime Environment را پشتیبانی می‌کند، اجرا شوند. از آن جایی که اکثر ماشین‌ها این محیط را پشتیبانی می‌کنند، Kotlin یک راه به‌نسبت راحت برای خلق نرم‌افزارهای چندسکویی (Cross-platform) است. با Kotlin شما بهترین خصوصیات Java را بدون نقاط ضعف آن در اختیار دارید. هماهنگی قسمت‌های مختلف و خصوصیات Kotlin امروزی، تمیز و سریع هستند و تجربه‌ برنامه‌نویسی راحتی را ارائه می‌کنند. در حالی که Java به نظر سنگین و منسوخ به نظر می‌رسد، Kotlin حس تازگی و هوشمندی دارد. درواقع به‌گونه‌ای می‌توانید به Kotlin به عنوان یک زبان طراحی‌شده برای نوشتن برنامه‌های اندروید فکر کنید.

این هم یکی از اشتباهات و در عین حال شاید نقاط قوت من در یادگیری برنامه نویسی اندروید بود. در یادگیری برنامه نویسی به شدت عمیق می شدم و تا به مبحثی کاملا مسلط نمی شدم از آن در پروژه هایم استفاده نمی کردم. این باعث می شد یادگیری ام بسیار عمیق اما کند باشد. به شما توصیه می کنم عمیق اما پروژه محور یاد بگیرید. در ابتدای یادگیری اندروید یک پروژه بسیار ساده برای خود در نظر بگیرید و همزمان که از روی کتاب، فیلم، سایت و... یاد می گیرید همان مباحث را در پروژه خود پیاده کنید. حتی زمانی که کتابخانه های مهم جاوا مانند Dagger یا RxJava را یاد می گیرید در پروژه های خود پیاده سازی کنید. این کار به شدت بهینه تر از کاری است که من انجام می دادم.

جاوا در سال 1995 معرفی شد. اگرچه با استفاده از آن می‌توان هر نوع نرم افزاری برای پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های مختلف نوشت، اما اصلی‌ترین کاربرد جاوا، توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب است. دلیل امکان استفاده از برنامه‌های جاوا در پلتفرم‌های مختلف، ماشین مجازی آن است که به راحتی بر روی هر سیستم عامل نصب می‌شود. دستگاه‌های اندرویدی نیز دارای این ماشین بوده و کدهای جاوا را تحلیل می‌کنند.

 اندروید یک زبان برنامه نویسی شی گرا با موضوعات گیج کننده است، مانند ساختارها، خطاهای اشاره گر و بسیاری از ساختارهای پیچیده دیگر که اگر SDK جاوا  را به این‌ها اضافه کنیم، همه چیز پیچیده‌تر می شود. وقتی برای اولین بار سراغ کدنویسی اندروید می‌روید، باید خود را برای مبارزه‌ ی اینکه جاوا چیست و اندروید چگونه کار می‌کند، آماده کنید . برنامه نویسی با استفاده از جاوا همچنین نیاز به درک پایه‌ای از مفاهیم (گریدل (مانند Manifest Android و XML دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد